måndag 26 juli 2010

Plus och minus

BRA SAKER:

Kristallklart vatten
Ata vattenmelon med sked
Hangmattan
Bada med liten tarzan i fyraarsaldern
Grekisk yoghurt med timjanhonung
Gatorna i Hora
Akvarell
Asnor
Frappe
Vinden som gor varmen uthardlig
Stenarna pa Lambi beach
Man kan kopa billig halva i ostdisken
Avflagnad farg pa batskrov
Skrivinspiration
Gammal keramik pa arkeologiska museum
Jag har lart mig tillrackligt manga grekiska bokstaver for att lasa pa skyltar (med versaler), namn pa restauranger och batar



DALIGA SAKER:

Man kan inte dricka kranvattnet pa Patmos
Gasen till stormkoket tog slut for tidigt (jag far skylla mig sjalv som inte kopte mer)
Pa eftermiddagar kan man inte rora sig eller vara i solen utan att riskera varmeslag
Myggbett
Tjejen som forsvann fran stranden
Jag ar radd for de dar taggiga, svarta som bor pa havsbottnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar