söndag 18 juli 2010

Ur dagboken: Langtorna

Jag har hittat en hangmatta. Eller hittat och hittat, jag sag den forsta formiddagen har men idag var den inte ihopbunden sa jag provlag den. Lange. Innan killen som hangt upp den kom forbi.

Under den langa stunden i hangmattan insag jag att det var just vad jag langtat efter hela aret. Skyddande ljusgrona tradkronor ovanfor, vaggande, halvt skymd och med utsikt over havet. Mycket mer kan man inte begara. Jag lag dar och tankte och tankte och kande att har kanske jag till och med kunde bli klar.

Igar kvall satt jag lange pa stranden och ovade pa flojten. Det lat inte sa vackert men ett par stycken kom forbi och lyssnade anda. Sedan blev det stjarnklart och jag lag pa en sten och hittade pa egna stjarnbilder. Sadant har jag ocksa langtat efter lange, lange. Nar vindarna da och da blaste undan sarongen fran benen fros jag nastan lite. Det var sa skont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar